REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Regulamin sklepu internetowego DTCC Sp z o.o., określający zasady świadczenia usług sprzedaży za pośrednictwem sklepu i domeny internetowej. Regulamin jest dokumentem wymaganym, zgodnie z art. 13 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r o Prawach Konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827).
Sprzedawcą i administratorem sklepu internetowego jest firma:
DTCC Sp z o.o.
Legionów 59
42-217 Częstochowa
tel. 34 364 03 14
e-mail: tachocenterdtcc@gmail.com
Firma wpisana jest do Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzialalności Gospodarczej (CEIDG)
pod numerem NIP: 9492264553, REGON: 526722980, KRS:
numer rachunku bankowego : 39105011421000009082930125
I. DEFINICJE
- KLIENT - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamowienia w ramach sklepu.
- KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r (Dz.U. Nr 16, poz 93 ze zmianami)
- REGULAMIN - niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu ineternetowego DTCC Sp z o.o.
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży towarów w rozumieniu Kodesku Cywilnego, zawarta między DTCC Sp z o.o. a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego sklepu.
- TOWAR / PRODUKT – produkty prezentowane w sklepie internetowym
- ZAMÓWIENIE – oświedczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i ilość towaru.
- DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych.
- NEWSLETTER – usługa świadczona drogą elektroniczną przez sprzedawcę, polegająca na rozsylaniu zainteresowanym informacji handlowych i reklamowych na podany przez zainteresowanego adres e-mail.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
- Zakres dzialalności – sprzedaż wysyłkowa artykułów prezentowanych na stronach sklepu internetowego.
- Sprzedawca stosuje się do Kodeksu Dobrych Praktyk w rozumieniu Ustawy z dnia 23.08.2007 o Przeciwdziałaniu Nieuczciwym Praktykom Rynkowym.
- Warunkiem do rozpoczęcia składania zamówienie jest rejestracja w jego ramach
- Rejestracja nastepuje przez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie sklepu. Klient zobowiązany jest do podania danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe, zgodnych ze stanem faktycznym, zgodnych z prawem i dobrymi obyczajami. Udostępniane dane nie mogą naruszać dóbr osobistych ani praw własności osób trzecich.
- Sprzedający może pozbawić klienta prawa do korzystania ze sklepu internetowego, jak również ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów sklepu internetowego, w przypadku naruszenia regulaminu w szczególności:
- klient podał w trakcie rejestracji dane nieprawdziwe, niedokładne, nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- za pośrednictwem sklepu internetowego dopuścił się naruszenia dóbr osobistych osób trzecich.
- Sprzedawca jest płatnikiem VAT i do każdej transakcji sprzedaży wystawia dokument sprzedaży – paragon lub fakturę.
- Klient zobowiązany jest do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści propagujących przemoc, naruszających dobra osobiste i prawa osób trzecich;
- korzystania ze sklepu internetowego niezakłócając jego działania w szczególności poprzez użycie określonych urządzeń lub oprogramowania;
- zabrania się rozsyłania lub umieszczania w sklepie internetowym niezamówionej informacji handlowej (spam);
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych na stronach sklepu jedynie do użytku osobistego.
- Informacje handlowe, cenniki, opisy, reklamy i inne informacje o towarach i usługach znajdujące się na stronach sklepu internetowego, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksy Cywilnego
III. ZAMÓWIENIE
- Przed złożeniem zamówienia Klient musi zapoznać się z niniejszym regulaminem, fakt ten potwierdza oraz akceptuje wszystkie zapisy regulaminu w sposób jawny przy rejestracji na stronie sklepu internetowego oraz przed ostatecznym potwierdzeniem zamówienia. Formularz zamówienia nie zostanie zaakceptowany bez potwierdzenia zapoznania się z regulaminem i akceptacji jego warunków.
- Wybór zamawianych towarów przez klienta dokonywany jest poprzez dodanie ich do koszyka. W trakcie składania zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru towaru.
- Wysłanie przez klienta zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia umowy sprzedaży z firmą DTCC Sp z o.o., zgodnie z treścią regulaminu. Po złożeniu zamówienia, klient otrzymuje wiadomość e-mail, zawierającą ostateczne potwierdzenie istotnych elementów zamówienia.
- Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez klienta wiadomości e-mail potwierdzającego złożenie zamówienia.
- Realizacja zamówienia (przygotownie i wysyłka produktów) przez sprzedawcę następuje:
- po potwierdzeniu zamówienia – dla płatności przy odbiorze (za pobraniem),
- po otrzymaniu wpłaty na konto – dla płatności przelew (przedpłata),
- Ceny podane w ofercie sklepu internetowego są cenami brutto (zawierają podatek VAT ), w walucie polskiej.
- Podane ceny nie obejmują kosztów dostawy, które są podane klientowi na stronie sklepu internetowego w zakładce „Dostawa”, w trakcie składania zamówienia, również w chwili wyrażania przez klienta woli związania się umową sprzedaży.
IV. FORMY PŁATNOŚCI ZA TOWAR
- Za pobraniem - klient płaci przy odbiorze wysłanych towarów.
- Płatność gotówką przy odbiorze osobistym – zamówione produkty należy odebrać w terminie 5 dni od złożenia zamówienia pod adresem: ul. Legionów 59, 42-217 Częstochowa.
- Przedpłata – przelewem na konto bankowe, podane w danych sprzedawcy oraz przesłane w e-mailu potwierdzającym zamówienie. Wpłaty należy dokonać w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, chyba, że strony umowy sprzedaży postanowią inaczej.
- Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności w tym także wymagać dokonania przedpłaty w części lub całości za zamówiony towar.
V. WYSYŁKA TOWARU
- Koszty dostawy towaru ponosi klient, chyba, że umowa sprzedaży stanowi inaczej.
- Koszty zwrotu towaru ponosi klient.
- Termin realizacji zamówienia dla towarów dostepnych na magazynie – nie dłużej niż 3 dni robocze, licząc od daty podanej w punkcie 21 regulaminu. W większości przypadków zamówienia realizujemy w ciągu 24 godzin. W przypadku produktów na zamówienie, termin zostanie określony przy składaniu zamówienia.
- Zamówienia złożone w dni robocze po godzinie 13, będą realizowane w następny dzień roboczy. Zamówienia złożone w dni wolne będą realizowane w pierwszy dzień roboczy po dniu wolnym.
- Zastrzegamy sobie prawo wydłużenie terminu dostawy zamówienia z przyczyn od nas niezależnych, o czym klient zostanie powiadomiony niezwłocznie po wystąpieniu takiej konieczności.
VI. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (dla konsumentów nie będących przedsiębiorcami)
- Klientowi będącemu konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni.
- Termin odstąpienia od umowy wygasa po 14 dniach od dnia, w którym klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez klienta weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, klient musi poinformować DTCC Sp z o.o. o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub e-mailem) na adres: DTCC Sp z o.o., 42-217 Częstochowa, Legionów 59, tachocenterdtcc@gmail.com i dokonać zwrotu towaru. Klient może skorzystać ze wzoru formularza dostępnego jako załącznik do niniejszego regulaminu.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep internetowy DTCC Sp z o.o.) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym sklep otrzymał oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy bedące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru cech i funkcjonowania towaru.
- Bezpośrednie koszty zwrotu produktu do sprzedającego ponosi konsument.
- Sklep internetowy wstrzymuje się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru.
- Klient powinien odesłać do DTCC Sp z o.o. 42-217 Częstochowa, Legionów 59, towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował sklep o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli klient odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Przesyłka zwrotna powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w transporcie
- Sprzedawca nie odbiera przesyłek wysłanych „za pobraniem”
VII. PRAWO DO ZWROTU TOWARU (dla klientów nie będących konsumentami – dotyczy przedsiębiorców).
- Niniejszy punkt regulaminu dotyczy umów zawartych wyłącznie z kupującymi niebędącymi konsumentami.
- Odpowiedzialność z tytułu rękojmi wygasa po 12 miesiącach od daty odebrania towaru.
- Sprzedane towary, uznaje się, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia towaru na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył go przewoźnikowi trudniącemu się przewozem towarów tego rodzaju.
- Z chwilą wydania towaru sprzedanego na klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru.
- Przy odbiorze przesyłki z zamówionymi produktami KLIENT nie będący KONSUMENTEM obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. Jeżeli KLIENT nie zbadał rzeczy i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu - następuje utrata uprawnień z tytułu rękojmi.
- Odpowiedzialność SPRZEDAWCY w stosunku do KLIENTA nie będącego KONSUMENTEM, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu zawartej umowy . SPRZEDAWCA ponosi odpowiedzialność w stosunku do KLIENTA nie będącego KONSUMENTEM tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do KLIENTA nie będącego KONSUMENTEM.
- SPRZEDAWCA informuje, że w przypadku PRODUKTÓW objętych także gwarancją uprawnienia kupującego i obowiązki gwaranta z tego tytułu są określone i należy je wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w KARCIE GWARANCYJNEJ. Udzielona GWARANCJA na sprzedany PRODUKT jest uprawnieniem dodatkowym i nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
- SPRZEDAWCA nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a KLIENTEM niebędącym KONSUMENTEM zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę SPRZEDAWCY.
- REKLAMACJE z tytułu odpowiedzialności z tytułu rękojmi nieopisane w niniejszym REGULAMINIE są rozstrzygane w trybie opisanym w kodeksie cywilnym art. 556-581 z zastrzeżeniem jak w następnym punkcie.
- Na podstawie art. 558 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Klienta zostaje ograniczona w następujący sposób:
- SPRZEDAWCA - w przypadku uznania reklamacji - jest zobowiązany wyłącznie do przywrócenia zgodności z umową dostarczonego produktu poprzez naprawę lub wymianę - w zależności od decyzji SPRZEDAWCY;
- KLIENT pokrywa koszty przesyłki reklamowanego produktu do SPRZEDAWCY - sprzedawca nie przyjmuje przesyłek za pobraniem;
- SPRZEDAWCA pokrywa koszt wysyłki towaru po uznaniu reklamacji;
- Niewielkie różnice wyglądu tj. odcień koloru, proporcje, które zależą od indywidualnych ustawień sprzętu komputerowego kupującego nie są podstawą do reklamacji.
- W przypadku powstania dodatkowych kosztów transportu związanych np. z nieodebraniem towaru spowodowanym brakiem gotówki w przypadku płatności za pobraniem, braku odbiorcy towaru w trakcie dostarczenia przesyłki, itp. - koszty te pokrywa Klient.
- W przypadku, gdy Klient nie odbierze wysłanego towaru, na który zostało potwierdzone zamówienie, zostanie on obciążony kosztami transportu za wysyłkę tego towaru i za zwrot do SPRZEDAWCY.
- Wyłącza się postanowienia Art.567 i Art. 568 Kodeksu Cywilnego;
- Powyższe ograniczenia odpowiedzialności z tytułu rękojmi nie mają zastosowania w przypadku roszczenia klienta w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej na podstawie zapisów Kodeksu Cywilnego Dział II.1 Art. 576.1, 567.2, 576.3 i 576.4
VIII. GWARANCJA
- Wszystkie produkty zakupione w naszym sklepie objęte są gwarancją przez okres 1 roku od dnia odebrania przesyłki. Niektóre towary mają wydłużony okres gwarancji, co jest zaznaczone w opisie produktu na stronie sklepu.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych naturalnym zużyciem, uszkodzeń mechanicznych, uszkodzeń spowodowanych brakiem lub niewłaściwą konserwacją, uszkodzeń powstałych w wyniku użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem.
- Udzielona gwarancja na sprzedany produkt jest uprawnieniem dodatkowym i nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień konsumenta z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej zgodnie z art. 577 Kodeksu Cywilnego
- Sprzedawca zwolniony jest od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeśli konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
- Towar reklamowany należy odesłać niezwłocznie po stwierdzeniu wady na adres: DTCC Sp z o.o. 42-217 Częstochowa, Legionów 59 wraz zz formularzem reklamacyjnym.
- Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeśli wada jest nieistotna.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie. Nie później niż w przeciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania rekamacji, sprzedający poinformuje drogą pisemną lub mailową o statusie rozpatrywanej reklamacji.
- W przypadku uznanej reklamacji zobowiązujemy się reklamowany towar naprawić lub wymienić na nowy. W tym przypadku sprzedawca odsyła produkt do klienta na własny koszt.
IX. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Sprzedawca w celu zawarcia umowy, poprzez stronę WWW sklepu internetowego, zapewnia nieodpłatnie:
- utworzenie i administrowanie konta klienta w sklepie internetowym,
- przetwarzanie formularza zamówienia produktów w sklepie internetowym,
- za zgodą klienta, przesyłanie informacji handlowych oraz marketingowych w formie „newslettera”
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej zawierana jest na czas nieokreślony. Za moment zawarcia umowy uznaje się zakończenie procesu rejestracji klienta na stronie sklepu.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia zamówienia poprzez sklep internetowy, poprzez wypełnienie formularza zamówienia, zawierana jest na czas określony - na okres wypełnienia i przetwarzania zamówienia i ulega rozwiązaniu w chwili złożenia i zzakceptowania zamówienia.
- Usługa „newsletter” zawierana jest na czas nieokreślony, w momencie wyrażenia przez klienta zgody na otrzymywanie wiadomości e-mail, na adres klienta podany przy rejestracji.
- Klient może zrezygnować z usługi „newslettera” w dowolnym momencie, składając oświadczenie poprzez:
- złożenie oświadczenia na stronie internetowej
- wiadomość e-mail lub pisemnie na adres siedziby sprzedawcy
- Do pełnego korzystania ze sklepu internetowego klient potrzebuje dostępu do komputera lub innego urządzenia umożliwiającego poprzez internet, nawiązanie komunikacji ze stroną inetrentową sklepu. Komputer powinien być wyposażony w przeglądarkę internetową np. chrome, opera, mozilla firefox lub inną o podobnych parametrach. Urządzenia mobilne powinny posiadać oprogramowanie, dostarczone przez producenta urządzenia, umożliwiające równoważne z przeglądarkami komputerowymi czynności. Ponadto, klient powinien posiadać konto e-mail. Do pełnego korzystania sklepu internetowego, potrzebne jest uruchomienie skryptu JavaScript i obsługi cookies. Informacje odnośnie polityki prywatności umieszczone są w zakładce sklepu internetowego.
- DTCC Sp z o.o. podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania sklepu, w takim zakresie, jak wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć niezwłocznie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić DTCC Sp z o.o. o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu sklepu internetowego. Nieprawidłowości klient możne zgłaszać pisemnie lub e-mailem.
- DTCC Sp z o.o. zobowiązuje się rozpatrzyć każdą reklamację w terminie do 14 dni.
X. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem Danych Osobowych jest firma DTCC Sp z o.o. z siedzibą 42-217 Częstochowa, Legionów 59
- Administrator danych, przetwarza dane w celu realizacji prawnie usprawiedliwionych celów administratora danych. Podanie danych jest dobrowolne. Administrator danych gwarantuje zachowanie poufności danych osobowych i prawo dostępu do tych danych oraz ich poprawiania zgonie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 101 z 2002 r., poz 926 z późniejszymi zmianami.
- Akceptując niniejszy regulamin, klient wyraża zgodę na wykorzystanie numeru telefonu, poczty elektronicznej, automatycznym systemem wywołującym lub innym środkiem komunikacji elektronicznej do celów marketingu bezpośredniego, w tym celu złożenie propozycji zawarcia umowy.
- W celu realizacji przesyłki, dane mogą być przekazane firmom kurierskim wspólpracującym z DTCC Sp z o.o..
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Postanowienia niniejszego regulaminu nie mają na celu wyłączenie lub ograniczenie praw kupującego, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (Dz. U. nr16, poz 93 ze zmianami) – przysługujących na mocy obowiązujących przepisów prawa.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego,
- Przepisy Ustawy o prawach konsumenta (Dz.U. 2014.827)
- Ustawa (Dz.U.1964 nr 16 poz 93 ze zmianami)
- Ustawa o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 nr.101 poz 926 ze zmianami)
- Ustawa o prawie do własności przemysłowej (Dz.U.2001 nr 49 poz 508 ze zmianami)
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2013 poz 1422)
- Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2006 nr 90 poz. 631 ze zmianami)
- W przypadku gdyby w regulaminie zostały zawarte postanowienia sprzeczne z w/w lub innymi obowiązującymi przepisami w Rzeczypospolitej Polskiej – przepisy te mają pierwszeństwo nad sformułowaniami regulaminu, oraz zostają wyłączone. W pozostałym zakresie regulamin pozostaje obowiązujący.
- Wszystkie nazwy produktów oferowanych na stronach sklepu internetowego są używane w celach identyfikacji i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy prawo właności przemysłowej (Dz.U.2001 nr 49 poz 5081 ze zmianami)
- Wszystkie zdjecia zamieszczone na stronach sklepu interentowego są chronione na podstawie ustawy o prawie autorskim i pokrewnym (Dz. U. 1994 nr 24 poz 83 ze zmianami) - posiadają charakter indywidualny i twórczy. Bez zgody administratora strony internetowej nie można ich kopiować.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiedzy DTCC Sp z o.o. a klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przpisów Kodeksu Postępowania Cywilnego
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiedzy DTCC Sp z o.o. a klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art.221 Kodeksu Cywilnego zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę DTCC Sp z o.o..
- Treść załącznika 1 – wzór odstąpienia od umowy oraz załącznika 2 – wzór zgłoszenia reklamacji stanowi integralną część niniejszego regulaminu.